2 veckor kvar...

Vikt: ca120 kg

Tänkte starta en blogg om att göra en gastisk bypass operation. Idag är det 2 veckor kvar till operationen och jag har gått igenom alla "inför" möten med läkaren, sköterskorna, dietisten och narkosläkaren. Det är lite läskigt, men samtidigt är jag väldigt glad. Det är en stor operation och en stor livsomställning, men samtidigt en chans att bli av med dessa kilon jag bär på och ett sätt att tvinga mig själv till en livsstilsförändring som jag inte lyckats med på något annat sätt.

Dieter och kurer har inte funkat för mig. Vet inte om det varit för lite självkontroll eller vad det beror på. Jag har gått ner en del, men efter ett tag har jag tröttnat och ätit fel och därför gått upp igen. Jag tror verkligen att detta komer att funka i det långa loppet.

Som sagt är jag väldigt glad att jag ska få göra denna operation, men det är läskigt oxå! Jag vet att det kommer göra ont i början, det är ju trots allt en operation, men hur ont? Kommer det bli väldigt jobbigt att inte kunna äta vad/hur jag vill? Fast efter en och en halv månad ska jag j börja äta "vanlig" mat igen, men hur vanlig kommer den kunna bli, är den för fet eller för mycket kolhydrater kommer jag ju må dåligt ( "dumping" ). Men samtidigt är det väl lättare att låta bli det som är dåligt för en om man mår fysiskt dåligt av det än om man bara vet att det inte är bra!

Men mest av allt är jag glad.. can't wait!!! Det ska bli så skönt att få det gjort så man kan börja äta soppa.. sedan puré.. och sen riktig mat och få gå ner alla dessa kilon man går och bär på!
Såhär såg jag ut den 31 januari, alltså ca 2 mån före operationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0