Påsk

Jaha... så var det påsk. Hittills har det inte varit några problem, eftersom jag inte varit någonstans. Eller... jag var ju hos mamma i torsdags och då smakade jag en köttbulle och lite choklad...Och imorgon ska jag till svärföräldrarna, smakar nog nåt litet där oxå! Har börjat prova att äta lite allt möjligt faktiskt.. Igår blev det varmkov ( utan bröd, men med ketchup och senap ) det gick jättebra! Idag blev det köttfärs, gräddfil och ketchup när familjen åt tacos, det gick oxå jättebra! Blev väldigt mätt bara!
Jag är väl lite dålig på att följa vad läkarna sagt, men jag känner ju min kropp och känner om det inte går bra, och det gör det ju!

Kommentarer
Postat av: Sigrid

De första veckorna efter utskrivningen får Du endast inta flytande föda. Skälen till detta är att vävnaderna måste få tid att läka ihop och bli tillräckligt starka. Tidigare erfarenheter har visat att patienter som alltför tidigt får äta fast mat riskerar att vidga den nya magfickan och magmunnen



Under konvalescenstiden skall vävnaderna få läka efter operationen och Du skall lära in nya beteenden. Det gäller givetvis i första hand Dina ätbeteenden men det gäller också att lära nya motionsvanor.

2009-04-13 @ 12:17:19
Postat av: Sigrid

Efter konvalescensen

Eftersom Du äter små mängder mat är det viktigt att Du väljer bra mat, dvs näringsriktig mat av hög kvalitet.

2009-04-13 @ 12:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0